Den digitale virksomhed i praksis af Henrik Valentin Jensen
Ledelsesbøger

Den digitale virksomhed i praksis

Julie Lene Ottosen
25. september 2020

Henrik Valentin Jensen arbejder med virksomheders udvikling af digitale produkter, processer og platforme. Derudover har han stået bag en række konferencer og workshops, arbejdet som ekspert for EU og OECD og er forfatter til bogen Den digitale virksomhed i praksis – Muligheder i teknologi og platforme.

Gå til Action card

Forlaget skriver:

Den digitale virksomhed i praksis giver en indføring i, hvad det vil sige at være en digital virksomhed, hvilke tiltag man kan tage, og hvilke tendenser der tegner sig for den digitale fremtid.

Digital teknologi og internettets platforme ændrer radikalt på virksomheders forhold på markedet. Virksomheder skal derfor ledes og organiseres med strategier og forretningsmodeller, der passer til den digitale virkelighed ved at: 

  • indrette sig på de digital vilkår, så de opnår de fordele i økonomi og konkurrence, der følger med. 
  • gøre deres produkter, processer og platforme digitale og omsætte dem til vækst og indtjening. 

For de fleste er det store ændringer, som kræver, man danner sig et klart billede af, hvad virksomheden skal udvikle sig til. 

Den digitale virksomhed i praksis er skrevet til ledere, specialister, rådgivere og studerende, som ønsker viden om, hvad de centrale forhold ved en digital virksomhed er, og at bruge de muligheder, som teknologien giver. Bogen har en række cases fra danske virksomheder samt værktøjer, der omsætter bogens indhold til handling.

 

Bogen kan købes her

Udgivelsesdato: 4. september 2020
Forlag: Samfundslitteratur