Lederstof.dk vinder fornem pris

31. maj 2021

Lederstof.dk har vundet guld som ’Årets digitale niche- eller fagmedie’ ved Danske Mediers Digitale Priser.

Gå til Action card
»Med udgangspunkt i en kræsen målgruppes behov og udfordringer er det lykkes at skabe et elegant og meget velfungerende nyt medie.«

Sådan lød det blandt andet fra juryen, da Lederstof.dk fredag vandt guld i kategorien ’Årets digitale niche- eller fagmedie’ ved Danske Mediers Digitale Priser 2020.

Lederstof.dk gik i luften i oktober. Derfor er det lidt af en bedrift, at sitet allerede har vundet så fornem en pris. Det mener chefredaktør for Lederstof.dk, Anders Hvass, der deltog ved prisoverrækkelsen.

»Jeg er utroligt stolt over, at vi på så kort tid har skabt et medie, der ikke alene har masser af læsere, men som også vækker anderkendelse i mediebranchen. Æren skal gå til Lederne, der har turde at droppe medlemsbladet på papir og i stedet lave et medie, som hylder god ledelse og som rammer de danske ledere lige der, hvor de er,« siger Anders Hvass, der kalder Lederstof.dk »et meget meningsfuldt projekt at være med til.«

Anders Hvass til Danske Mediers Digitale Priser
Chefredaktør Anders Hvass til prisoverrækkelsen

Lederstof.dk har det som erklæret mål at inspirere og motivere til god ledelse gennem ny viden, konkrete værktøjer og perspektiver fra ledere på alle niveauer. Mediet har erstattet Ledernes medlemsblad med podcasts, et nyhedsbrev og artiklerne på Lederstof.dk.

Ved prisuddelingen, der foregik i København, læste formand for juryen af de Digitale Priser, Jan Birkemose fra Medietrends, begrundelsen for prisen op.

Han sagde blandt andet, at Lederstof.dk er et »forbilledligt eksempel på en vellykket turnaround fra print til digital,« og at »Lederstof.dk spiller let, enkelt og ubesværet på det digitale klaviatur anno 2020 og vælger konsekvent metoder og løsninger, der forbedrer formidling og distribution.«

Bodil Nordestgaard Ismiris er administrerende direktør i Lederne, der står bag Lederstof.dk. Hun er godt tilfreds med anerkendelsen:

»Jeg er glad og pavestolt. Tak til Danske Medier og tak hele holdet bag. Prisen viser, at vi gjorde det helt rigtige, da vi valgte at satse på et digitalt medie, der kan inspirere ledere på alle niveauer – det er også det, vi hører fra vores medlemmer,« siger hun.

Også en række andre priser blev uddelt. Men blandt alle digitale medier i Danmark gik den allerhøjeste anerkendelse kun til Lederstof.dk, der fik guld som ’Årets digitale niche- eller fagmedie’ samt Politiken og TV 2, der fik guld for ’Årets digitale idé’.